Bachelor i international virksomhedskommunikation – engelsk og international marketing
På uddannelsen i international virksomhedskommunikation med engelsk og international marketing bliver du rigtig dygtig til engelsk , og du bliver uddannet som en rigtig god kommunikator og markedsføringsplanlægger.
Du får en bred indsigt i de kulturelle, samfunds- og erhvervsmæssige forhold i de lande, hvor der tales engelsk.
Du får viden om, hvordan virksomheder fungerer, og hvordan kommunikationen foregår i erhvervslivet.
Du får også en stor viden om markedsføring, og du lærer at lægge strategier og planlægge kampagner. Du vil kunne tage dig af både intern og ekstern kommunikation i virksomheder, ligesom vi på uddannelsen også vægter undervisning i informationsplanlægning.
Velkvalificerede erhvervssproglige medarbejdere i virksomheder med udenlandske kontakter er efterspurgte i takt med den øgede internationalisering i samfundet.
Samtidig bliver kommunikationen stadig vigtigere for virksomhedernes konkurrenceevne, og det betyder, at mulighederne for beskæftigelse er mange og varierede.
Med en bachelor i engelsk og international marketing kan du søge jobs med titel som fx:
- Sproglig medarbejder
- Marketingkoordinator
- Key account assistant
- Intern salgsmedarbejder
Videregående uddannelser er opbygget af fagelementer, hvis omfang måles i såkaldte ECTS-point. Et års fuldtidsstudier svarer til 60 ECTS-point.
For at blive optaget på uddannelsen, skal du have en adgangsgivende eksamen og opfylde følgende specifikke adgangskrav:
- Dansk A
- Engelsk A
- Historie B eller idehistorie B eller samfundsfag B eller samtidshistorie B
- Yderligere et fremmedsprog (begyndersprog A/fortsættersprog B) eller kommunikation/IT A
Både din adgangsgivende eksamen og fagene i de specifikke adgangskrav skal være bestået med minimum 2,0 uanset om du søger i kvote 1 eller 2.