Bachelor i international virksomhedskommunikation – engelsk og medier
På uddannelsen bliver du undervist på engelsk i de fag, der relaterer til fremmedsproget.
Det gælder de rent sproglige fag, men også visse dele af kommunikationsfagene. Hermed får du kompetencer til at arbejde ikke kun for danske virksomheder men også internationale, hvor koncernsproget er engelsk.
På mediedelen består undervisningen af både teori og praktiske øvelser, så du lærer, hvordan du planlægger og designer undersøgelser, laver interviews og andre kommunikationsopgaver.
Derudover får du en særlig indsigt i massemediernes historie og udvikling, som sætter dig i stand til at udnytte mediernes rolle i kommunikationsmæssig sammenhæng.
Gennem uddannelsen får du en viden om medier, som kan hjælpe virksomhederne med deres kommunikation på en række forskellige platforme.
International virksomhedskommunikation lægger vægt på både humanistiske, erhvervsøkonomiske og samfundsmæssige aspekter. Det er en praktisk orienteret uddannelse, der gør dig i stand til at gå direkte ud i det danske erhvervsliv, men den giver f.eks. også mulighed for ansættelse på danske konsulater og ambassader verden over.
Kandidater i international virksomhedskommunikation arbejder typisk med:
- Kommunikations-, informations- og formidlingsopgaver
- Interne/eksterne kommunikationsopgaver
- Tekstforfatning
- Kommunikation til andre kulturer
- Ledelse af projekter
- Konsulentarbejde
- Salgs- og marketingopgaver
Videregående uddannelser er opbygget af fagelementer, hvis omfang måles i såkaldte ECTS-point. Et års fuldtidsstudier svarer til 60 ECTS-point.
Kvote 1 og kvote 2:
- Dansk A
- Engelsk A
- Historie B eller idehistorie B eller samtidshistorie B eller samfundsfag B
- Yderligere et fremmedsprog (begyndersprog A/fortsættersprog B) eller kommunikation/IT A
Kvote 1-kvotient i 2019: 8,3